Livrare gratuită începând de la 150 de lei

60 de zile pentru retur

7 ani pe piața românească

+40 312 296 032

Politică de retur

Author photoIosif

Timpul de citire 5 min
Despre cumpărături

În situația în care produsele nu corespund cerințelor sau sunt deteriorate, ne pare foarte rău și vă oferim cu plăcere un serviciu de retur. Ce trebuie să faceți în acest caz?

Dispoziții generale
Politica de retur descrie o relație de cooperare comercială între cumpărător și vânzător, operatorul magazinului virtual, societatea comercială Alasans s.r.o. cu sediul social în Pražská 2532/4, 67801 Blansko, CUI 47539569, cod TVA CZ47539569, înregistrată în Registrul Comerțului.

Politica de retur reprezintă un tip de document care informează cumpărătorul cu privire la termenii, metodele și posibilitățile de a reclama bunurile defecte sau deteriorate. Drepturile și obligațiile părților contractante în ceea ce privește răspunderea vânzătorului pentru defecte, inclusiv răspunderea de garanție a vânzătorului, fac obiectul reglementărilor relevante cu caracter general obligatoriu (îndeosebi dispozițiile OUG 34/2014).

Înainte de a comanda produse, cumpărătorul este obligat să se familiarizeze cu Termenele și condițiile comerciale și cu Politica de retur. Prin plasarea unei comenzi cu caracter obligatoriu, cumpărătorul confirmă că este familiarizat și de acord cu Politica de retur și Termenele și condițiile comerciale.

Perioada de garanție și cardul de garanție
Vânzătorul eliberează, pentru fiecare articol vândut, un document sub formă de factură sau chitanță care servește drept card de garanție și, prin urmare, este emis cu toate detaliile necesare (denumire, preț, cantitate etc.) pentru o eventuală reclamație.
 
Dacă produsele nu sunt cumpărate în persoană, preluarea produselor înseamnă punctul în care transportatorul le predă cumpărătorului și astfel începe să decurgă perioada de garanție.

Vânzătorul este responsabil să se asigure că produsul vândut este conform cu contractul de vânzare-cumpărare, îndeosebi că nu prezintă defecte. Conformitatea cu contractul de vânzare-cumpărare înseamnă că articolul vândut are calitatea și caracteristicile utile garantate prin contract, de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia sau, în baza publicității întreprinse de aceștia, calitatea și caracteristicile utile tipice pentru un articol obișnuit pentru a îndeplini prevederile legale sunt conforme cu cantitatea sau greutatea aferentă și corespund scopului declarat de vânzător pentru utilizarea articolului sau pentru care articolul este utilizat în mod obișnuit.
 
Dacă articolul nu este conform cu contractul de vânzare-cumpărare (denumit în continuare „neconform cu contractul de vânzare-cumpărare”) atunci când este preluat de cumpărător, cumpărătorul are dreptul de a cere vânzătorului să aducă articolul într-o stare care să corespundă contractului de vânzare-cumpărare în mod gratuit și fără întârzieri nejustificate, fie prin înlocuirea, fie prin repararea articolului; în cazul în care o astfel de procedură nu este posibilă, cumpărătorul poate solicita o reducere rezonabilă a prețului articolului sau retragerea din contract. Acest aspect nu se aplică în cazul în care cumpărătorul era conștient de neconformitatea cu contractul de cumpărare-vânzare înainte de a prelua produsele sau în situația în care neconformitatea cu contractul de cumpărare-vânzare este din culpa cumpărătorului însuși. Neconformitatea cu contractul de achiziție care survine în termen de șase (6) luni de la preluării produselor este considerată ca fiind o neconformitate deja existentă la momentul preluării, cu excepția cazului în care acest aspect este contrar naturii articolului sau se dovedește altfel.

Dacă articolele nu au termen de expirare scurt sau sunt deja folosite, vânzătorul este răspunzător pentru defectele care se dovedesc a fi neconforme cu contractul de vânzare-cumpărare după preluarea produsului în timpul perioadei de garanție (garanția).
Drepturile cumpărătorului care decurg din răspunderea vânzătorului pentru defecte, inclusiv răspunderea de garanție a vânzătorului, sunt invocate de cumpărător la adresa sediului vânzătorului. Se consideră că momentul depunerii reclamației reprezintă momentul în care solicitarea cumpărătorului (care își exercită dreptul în materie de executare defectuoasă) este primită de vânzător (de exemplu, prin telefon, poștă electronică, în persoană), chiar și fără ca produsul reclamat să fie anterior trimis de cumpărător vânzătorului. După ce a reclamat produsele, cumpărătorul așteaptă să fie contact de vânzător pentru un acord privind returnarea produselor către vânzător.
Garanția nu acoperă, de asemenea, daunele cauzate de (dacă o astfel de activitate nu reprezintă o activitate normală și nu este interzisă în instrucțiunile de utilizare conexe):
a. deteriorarea mecanică a produselor,
b. utilizarea produselor în condiții care nu corespund cu temperatura, praful, umiditatea, influențele chimice și mecanice ale mediului înconjurător, determinate de vânzător sau de producător,
c. instalarea, manevrarea, exploatarea neprofesionistă sau neglijarea îngrijirii produselor,
d. deteriorarea produselor de o sarcină excesivă sau de o utilizare contrară condițiilor specificate în documentație sau principiilor generale,
e. efectuarea unei intervenții necalificate sau modificarea parametrilor,
f. modificarea produselor de către client (vopsire, îndoire etc.), în situația în care s-a produs un defect ca urmare a acestor modificări,
g. deteriorarea produselor de elemente naturale sau prin forță majoră.

ATENȚIE: Becurile (sursele de lumină) oferite drept cadou sau complet gratuit și livrate împreună cu corpurile de iluminat achiziționate sunt articole promoționale și nu sunt acoperite de garanție.
  
Perioada de garanție legală este de 24 de luni, însă oferim o perioadă de garanție extinsă pentru unele produse. Durata perioadei de garanție este specificată pentru fiecare produs afișat. Garanția se aplică tuturor corpurilor de iluminat și surselor de lumină, cu excepția becurilor.

Procedura de depunere a reclamațiilor
În cazul în care cumpărătorul dorește să depună reclamații pentru produsele achiziționate din magazinul virtual Luminăm.ro, acesta poate folosi metoda rapidă prin completarea acestui FORMULAR ELECTRONIC, în care va indica numărul facturii sau numărul comenzii și va descrie defectul. De asemenea, este recomandată anexarea unei fotografii care să prezinte defectul. În special, trebuie efectuate fotografii în cazul unei reclamații privind produse deteriorate în timpul transportului. În termen de două zile lucrătoare, cumpărătorul va fi contactat și va fi informat cu privire la următorul pas sau la posibilitatea de a solicita o reducere de preț, inclusiv adresa la care cumpărătorul va trimite bunurile reclamate.

Cumpărătorul va fi contactat în cel mai scurt timp (în cel mult 2 zile lucrătoare) de către un angajat al departamentului de reclamații prin poștă electronică sau la numărul de telefon menționat.

Este recomandată expedierea produselor în ambalajul original sau în ambalaje de transport conforme, deoarece vânzătorul nu este responsabil pentru orice deteriorare mecanică survenită înainte de recepționarea produselor.

În cazul unei reclamații justificate, cumpărătorul are dreptul la o restituire a cheltuielilor de transport la cea mai mică valoare necesară pentru o livrare în condiții de siguranță (trebuie furnizată o dovadă a acestui transport).

În cazul unei reclamații nejustificate, cumpărătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru pretențiile invocate și, în același timp, vânzătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru costurile suportate de acesta (cu excepția cazului în care consumatorul a depus cereri repetate și nerezonabile, de exemplu, care pot fi interpretate deja ca fiind un abuz al drepturilor consumatorului).

Gestionarea reclamațiilor
Vânzătorul sau producătorul va evalua legitimitatea reclamației privind defectul produselor și, după evaluare, va informa cumpărătorul prin telefon sau poștă electronică despre modul în care va fi gestionată reclamația.

Termenul de procesare a reclamației este de treizeci de zile, în conformitate cu legislația aplicabilă.


În cazul unei reclamații privind panourile solare sau accesoriile solare, nu încercați să le dezasamblați. În multe cazuri, problema poate fi soluționată de la distanță de un tehnician. Prin urmare, așteptați să vă contacteze un membru al departamentului de reclamații.

Autorul articolului:

Iosif
Iosif Specialist relații clienți

Iosif nu este doar un specialist în relații clienți, ci și un entuziast al iluminatului modern cu LED. În articolele sale vă va prezenta metode de economisire a energiei electrice sau vă va oferi sfaturi despre cum să vă iluminați perfect casa și grădina