Regulamentul privind soluționarea reclamațiilor descrie relația comercială dintre cumpărător și vânzător, exploatatorul magazinului virtual sau societatea Donoci s.r.o. cu sediul în Pražská 2532/4, 678 01 Blansko, CUI 47539569, CIF CZ47539569, înregistrată în Registrul Comerțului.
Regulamentul pentru reclamații este un tip de document care informează cumpărătorul despre condițiile, modul și posibilitățile de aplicare a reclamației pentru produsele defecte sau deteriorate. Drepturile și obligațiile părților contractante privind responsabilitatea vânzătorului cu privire la defecte, inclusiv răspunderea de garanție a vânzătorului, sunt reglementate prin dispozițiile legale în vigoare (în special dispozițiile legale prevăzute în Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii și Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora).
Înainte de comandarea produselor, cumpărătorul are obligația să ia cunoștință de Termenii și condițiile și Regulamentul pentru reclamații. Prin plasarea comenzii, cumpărătorul confirmă că a luat cunoștință de acestea și că este de acord cu Regulamentul pentru reclamații și Termenii și condițiile.
Perioada de garanție începe să curgă atunci când produsul este preluat personal, prin preluarea produsului înțelegându-se momentul în care transportatorul predă cumpărătorului produsul.
Vânzătorul răspunde față de cumpărător de faptul că produsul vândut este conform contractului de vânzare-cumpărare și că nu prezintă defecte. Prin conformitatea cu contractul de vânzare-cumpărare se înțelege faptul că obiectul vândut are calitatea și proprietățile utile solicitate prin contract, descrise de vânzător, producător sau de către reprezentantul acestora sau așteptate în baza reclamelor efectuate de către aceștia, eventual calitatea și proprietățile utile obișnuite la un asemenea obiect corespund cerințelor dispozițiilor legale, produsul este în cantitatea, măsura sau greutatea corespunzătoare și corespunde destinației de utilizare menționată de vânzător sau destinației de utilizare obișnuită.
În cazul în care, la preluarea de către cumpărător, obiectul nu este conform contractului de vânzare-cumpărare (în continuare doar „în contradicție cu contractul de vânzare-cumpărare”), cumpărătorul are dreptul fie la remedierea gratuită și fără întârziere a obiectului de către vânzător, în așa fel încât acesta să corespundă cu contractul de vânzare-cumpărare, iar aceasta în funcție de solicitarea cumpărătorului, fie la înlocuirea obiectului sau repararea acestuia. Dacă acest lucru nu este posibil, cumpărătorul poate solicita o reducere a prețului sau rezilierea contractului. Acest aspect nu se aplică în situația în care cumpărătorul a avut cunoștință de contradicția cu contractul de vânzare-cumpărare înainte sau a produs această contradicție cu contractul de vânzare-cumpărare. Contradicția cu contractul de vânzare-cumpărare, care apare în termen de șase (6) luni de la preluarea obiectului, se va considera existentă în momentul preluării acestuia, dacă acest lucru nu contravine caracterului obiectului sau dacă nu se demonstrează contrariul.
Dacă nu este vorba de obiecte care se deteriorează rapid sau de obiecte deja folosite, vânzătorul răspunde de defectele care apar, în perioada de garanție, sub formă de contradicție cu contractul de vânzare-cumpărare după preluarea obiectului.
Drepturile cumpărătorului, care reies din responsabilitatea vânzătorului privind defectele, inclusiv responsabilitatea de garanție a vânzătorului, pot fi valorificate la adresa sediului vânzătorului. Momentul valorificării dreptului la garanție se consideră momentul în care vânzătorul a primit produsele reclamate de la cumpărător.
În continuare, garanția nu se aplică în situația în care (dacă o asemenea activitate nu este obișnuită și totodată nu este interzisă în instrucțiunile de utilizare):
a. apare deteriorarea mecanică a produsului;
b. utilizarea produsului se face în condiții necorespunzătoare de temperatură, nivel de praf, umiditate, influențe chimice și mecanice ale mediului, stabilite de către vânzător sau producător;
c. are loc instalarea, manipularea, folosirea neprofesională sau cu neglijență a produsului;
d. produsul a fost deteriorat prin solicitarea excesivă sau utilizarea neconformă cu condițiile menționate în documentație sau conform cu principiile generale;
e. are loc efectuarea unei intervenții necalificate sau modificarea parametrilor;
f. produsele sunt reparate de client (vopsire, îndoire etc.) sau defectul apare ca urmare a acestor ajustări;
g. produsul a fost deteriorat de calamități sau prin forță majoră.
În situația în care clientul dorește să reclame produsul achiziționat în cadrul magazinului virtual Luminam.ro, poate folosi FORMULARUL DE RECLAMAȚIE pentru o soluționare rapidă. Recomandăm anexarea unei fotografii în care să fie prezentat defectul produsului. În termen de două zile lucrătoare, clientul va fi contactat și i se vor comunica informații cu privire la etapa ulterioară a reclamației sau a acordării reducerii, inclusiv adresa la care poate trimite produsele reclamate.
Furnizorul sau producătorul va evalua legitimitatea reclamației defectului produselor, după care va informa clientul prin poștă electronică sau la telefon cu privire la modul de soluționare a reclamației.
În cazul unei reclamații privind panourile solare sau accesoriile solare, nu încercați să le dezasamblați. În multe cazuri, problema poate fi soluționată de la distanță de un tehnician. Prin urmare, așteptați să vă contacteze un membru al departamentului de reclamații.